Przepisy Wasze na gąski nasze :)

Dwa przepisy dostałam od Dominiki. Jedną gęś przygotowała Jej teściowa, drugą poczyniła sama Dominika. Oto pierwszy przepis: Najpierw kąpała się (gęś, nie Teściowa) w solance, dobę. Albo trochę więcej? potem została obficie natarta majerankiem, wypchana jabłkami i cebulą i do gęsiarki w towarzystwie ziemniaków. Piekła się ok 4 godzin (3 kg ptak), choć może mogła z pół godziny krócej. Ale mięso było zwarte, nie rozlatywało się, no w sam raz.

995203_536682066408926_477220767_n-001

Drugi przepis i fotka: gęś wypchana pęczakiem, ułożona na łożu z kapusty i pieczona w garnku rzymskim. Ciemna taka na zdjęciu, bo skórka była chrupiąca. Przepis: natrzeć solą na dobę, na następną dobę – majerankiem. Kaszę – pęczak lekko podgotowałam, z 15 min i zostawiłam w wodzie na noc. Podsmażyłam też nieco boczku i wymieszałam z kaszą. Ilość kaszy była okulistyczna, ale się udało. Wypchałam zawodniczkę, Brat mnie podpuścił na tą kapustę, ułożyłam na dnie garnka rzymskiego. Piekła się ok 4,5 h, w 180 stopniach, ale od zimnego piekarnika. No i pyszna wyszła.

1425772_526152654143115_551654249_n

Skomentuj

